bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۱۱۷۴

عکس> مردم آواره لیبی

تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۸۹


فرارو- سازمان های امدادرسانی اعلام کردند تاکنون بیش از 215 هزار نفر از لیبی گریختند. 

به گزارش کمیساریای عالی امور پناهندگان وابسته به سازمان ملل متحد آمده است، در روزهای اخیر آمار افرادی که از لیبی به کشورهای تونس، مصر و نیجر فرار می کنندکاهش یافته است که به نظر می رسد این مسئله به سبب کشانده شدن دامنه درگیری ها به نواحی غربی است زیرا این درگیری ها راه فرار آوارگان را محدود و گاه مسدود کرده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو، آدریان ادواردز سخنگوی کمیساریای عالی امور پناهندگان در این باره به خبرنگاران گفت: «بسیاری از آوارگانی که درمرزهای تونس و لیبی منتظر انتقال به مراکز امن هستند از اتباع بنگلادشند». 

به گزارش خبرگزاری رویترز در مسیر فراریان از لیبی ایستگاههای مختلف ایست و بازرسی قرار داده شد و در این ایستگاهها تلفن های همراه آوارگان مصادره می شود. 

هر چند کاهش آمار آوارگان فراری از لیبی در روزهای اخیر را نمی توانیم توجیه کنیم اما شنیده ها حاکی است که تنها در مسیر آوارگان ویتنامی که قصد خروج از لیبی را داشتند 65 منطقه ایست و بازرسی قرار داده شد. 

هم زمان سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد، حدود 13 هزار بنگلادشی که از لیبی فرار کرده اند خود را به خاک تونس رسانده اند و در اردوگاه شوشه در نزدیکی راس جدیر اسکان داده شدند اما 3700 بنگلادشی به سبب بسته بودن مرز مصر با لیبی همچنان در مرز مشترک این دو کشور سرگردان شده اند.

برچسب ها: لیبی آوارگان
مجله خواندنی ها
مجله فرارو